Originalet av inlägg:1116689
Redigerat:2017-12-16 13:28:00

cj

Säger jag inget om. Men det är ”ingen” (inte tillräckligt många) som tar ställning. På riktigt. Folk går inte ens på medlemsmöten i tillräckligt stor skala. Att ta ställning leder sällan till något då det mest tenderar till att tycka och inte agera. När har tillräckligt många agerat mot detta? Det är knappast någon nyhet det som, med foliehatt, pågår.

Självklart vill vi alla veta hur saker ligger till, men vad är du beredd att göra när du vet?

Jag tror inte att man löser sånt genom att rösta. Utan i så fall, i en större skala än dom som hotar, hota tillbaka. Men då blir man det man är emot.

Att vi eventuellt får veta exakt hur det ligger till stoppar knappast sånt beteende. Möjligtvis hos enskilda individer om någon åker fast, men som grupp, knappast. Om vi inte själva är villiga att stöta bort dom på allvar. Är du det?


Finansekonomen

Det bör finnas ett kompetent snitt även där som i övriga samhället. Det kanske det inte gör men det känns rimligt att det gör det.



//
Det är naturligtvis skrivet i provocerande syfte och inte vad jag personligen önskar.

Men våga tänk färdigt alla tankar och kom fram till en rimlig lösning.