Originalet av inlägg:1116672
Redigerat:2017-12-16 12:39:00

Cesium137
100 % Enig.

För övrigt anser jag att medlemmarna har rätt att veta
1. Vilka är det som, trots att de inte är valda av medlemmar, anser sig ha rätt att med otillåtna medel påverkar och beslut åt AIKFotboll.
2. Vilka i styrelsen och valberedningen tillåter att detta fortgår. Det är viktigt för att man ska kunna ta ordentliga beslut kring vilka som man kan stödja i en styrelse
3. Vilken styrelseledamot vars företag jobbar för eller mot AIK? Det borde verkligen inte var tillåtet.
4. Vilka/Vem i nomineringskommiten har drivet igenom förändringen med att vi ska ha klubbdirektör och på vems initiativ. Vem är det som har varit drivande i att tillsätta Bystedt, som av gemene AIKare ses som ett osedvanligt opopulärt val.
5. Vilken eller vilka styreleseledamöter läcker hemlighetsstämplade företagsinformation direkt eller indirekt till IV.

Jag utgår att de flesta som skrev under förslaget förra året ville bli av med intrigerna. Enda skillnaden förefaller ha blivit instället för att få påverka inifrån har man, trots medlemmarnas beslut och önskan, fortsatt påverka från utsidan.
Tillåts dessa människor ha en påverkan på de som utser styrelsen kommer vi ALDRIG bli av med det här.

Tänker inte göra det här till en personfråga i detta inlägg i grund och botten är det kulturen som måste förändras. Folk måste fan ta sitt ansvar som förtroendevalda i föreningen. Kan man inte göra detta är man inte lämplig och ska avgå.

Till de som driver det här undrar man ju lite ödmjukt, är ni nöjda. Var det detta ni ville skapa? Ni kommer såklart inte lyssna men eftersom ni sannolikt febrigt läser här och andra plattformar, jag ber er snälla sluta för AIKs skulle. Ni förstör.

För övrigt så får jag be AIKmittliv att chilla och alla andra försöka hålla fokus lite.