Originalet av inlägg:1116055
Redigerat:2017-12-12 11:11:00

Krokko

Fast MFF har ju betydlgit bättre förutsättningar än oss och sedan har du alltså bara ÖFK som träffat rätt med en Engelsman. Jag tänkte mer om lag i likvärdiga ligor har lag som gjort det du vill se och lyckats. Varken FCK eller Rosenborgs resa hade det som någon framgångsfaktor. Nu har Bröndby en tysk så kanske börjas något där.

MFF:s grund lades av Norling och en sedan väletablerad Allsvenska tränare i Hareide så de är ju verkligen inget exempel på det du vill se. Eller så missförstår jag dig bara.

Sedan har vi ju inte insisterat i absurdum på svenska tränare med Baxter, Dusan och Miller. Är det någn som tagit fler tränare utanför Norden som inte bevisat sig i Allsvenskan tidigare de senaste 20 åren?

Jag skulle inte ha något emot en utländsk tränare tvärtom. Men jag tror inte alls att det kryllar av bra alternativ som vill ta över AIK. Jag tror även sådant är otroligt svårscoutat. Tror det skulle vara riktigt farligt att falla för "trenden" och gå för någon okänd engelsman i hopp om att göra en Östersund bara för att supportrar nu ser det som lösningen.