Originalet av inlägg:1116036
Redigerat:2017-12-12 09:35:00

fd Ross Geller:

I slutet av året innan dessa försvann (Kenny är kvar) hade vi den högsta medelåldern i hela serien. MFF har en nästan två år yngre medelålder och IFK Norrköping nästan tre år yngre, då har de även ganska seriösa utmanare på sina positioner.

Det är ganska logiskt att det blir så när man värvat en klar majoritet över på 25+ år under en längre period. De är dessa vi satsat våra pengar på, de yngre vi har gett chansen har i väldigt hög grad kommit direkt från akademin utan någon större a-lagserfarenhet alls, något som inte direkt varit superlyckat.

Råttskit:

Jag håller med dig i dina krav och räknar med att vi får se minst två spelare in innan träningen drar igång. Dock skulle jag gärna även se att vi skyfflade ut lite av det dököttet som finns i form av främst Avdic, Gravius, Mansiamina men kanske även Yasin, Sonko, Affane och ersatte dessa med yngre lovande förmågor som inte kommer direkt från akademin utan har presterat på lägre nivåer.

Jag vet att det är ett i det närmsta orealistiskt krav dock, men vill vi börja bli jämförbara med ovan nämnda lag måste vi också börja få seriösa utmanare på alla positioner.