Originalet av inlägg:1114015
Redigerat:2017-11-17 09:15:00

Kritik bör vila på saklig grund, även mot styrelser.
Något att fundera över är om det är lämpligt att som ordförande i föreningen ha någon med ett så stort aktieinnehav som Bystedt har?
Var det verkligen ett klokt av den nya styrelsen att besluta om en stor omorganisation som inte var förankrad bland medlemmarna?
Var det verkligen rätt av styrelsen att ge Ahlerup sparken?
Borde verkligen firman (Danny) sitta inne med information om varför Ahlerup fick sparken innan styrelsen kommenterat detta offentligt?
Är det rätt om styrelsen ger supportergrupper en särställning framför andra medlemmar i frågor som inte rör rena supporterfrågor?
Är det en slump att en person försvinner från valberedningen i samband med att Bystedt mfl väljs in och att ett annan person försvinner från valberedningen dagarna efter att Ahlerup fått sparken?

Jag tycker det är fel att ff har en ordförande med så stort aktieinnehav, kan bli konflikter.
Jag tycker det är bra med dialog med alla supporterfraktioner om supporterskap men fel att ge dem en särställning i övrigt.
Jag tycker att beslutet om omorganisation var fel eftersom det inte var förankrat.
Jag tycker det verkar som att det var fel att ge Ahlerup sparken eftersom han nådde goda resultat och har haft ett stort stöd.
Hag undrar över hur stor roll konflikter över värdegrundsfrågor och inställning till tillträdesförbud osv spelar i frågor om person.