Originalet av inlägg:1101450
Redigerat:2017-08-17 21:10:00

Dixi

Håller med. Goitom ville till oss och satt och väntade på ett samtal. En klasspelare man skulle signat direkt utan tvekan. Då hade han varit närmare 100% till premiären säkert.

Sen vet man ju inte hur det såg ut med Strandberg där och då. Däremot så kanske det var dumsnålt att inte höja budet på Ghoddos tex när Östersund tackade nej. Lär ju knappast tackat nej till ett Stefanelli bud. Även om inte han briljerat i år så tror jag Ghoddos och Goitom hade varit grymma tillsammans.

Störst misstag har man dock gjort på målvaktssidan och ytterzon. På målvaktssidan skulle vi tagit in en stabil allsvensk målvakt med rutin och låtit Linner få matcher genom utlåning först. Med en stabil målvakt hade vi vunnit mot braga tror jag. (Extra tungt en sån här kväll)

i ytterzon har vi misslyckats stort. I 3-5-2 måste man ha fyra rikigt bra spelare där. Åtmindstonde två offensiva hot och två som kan klara en mer defensiv roll.

Vi hare enbart Sundgren. Även nu har vi för få kantspelare som kan hota. Vi skulle behöva en till tycke jag som kan komma in med offensiva egenskaper. Hauk kan komma in med defensiva.

Dock positivt med Olsson och lånet av Thern (som hade goda intentioner). Även Nyholm som var en grym värvning.

Också positivt med de värvningarna som gjort under sommaren tycker jag. Stefanelli har potential och framtid. Obasi höjer samtliga runt sig. Lindqvist känns som en bra ytter (men behöver konkurrens). Taylor lär varit billig och kan va en bra truppspelare om han inte växer ut till något mer. Lånet av Gomez verkar ju mest ledig till skador på träningar.