Originalet av inlägg:1101347
Redigerat:2017-08-17 10:57:00

Det går absolut att förklara bort sommarens kräftgång men bakslaget mot Braga, hårt matchande kombinerat med att vi haft stolpe ut och i vanlig ordning blivit fullständigt rånade av domare.

Vi bör ju vinna mot både GBG, KFF och AFC (kanske) sett till matchbild och chanser.

Visst gör vi toppinsatser i EL och delvis lovande insatser mot Norrköping och Sirius (kanske) som man ändå kan tolka som att allt är inte måste hamna på tippen. Vi har en bra trupp, förvisso med vissa brister men ändå för mig solklart 2a i AS på pappret.

Det stora problemet som är belyst tidigare är den negativa trenden över hela RN kontraktstid. Slår man ihop allt så absolut, poängsnittet är ok men ser man dynamiskt på det är iallafall jag livrädd för hur hösten kommer se ut.
Tycker vi spelar sämre och sämre. I början av säsongen kunde jag åtminstone glädje mig åt ett fint passningsspel och possessionspel som förvisso saknade offensiv spets. Nu har vi i stora delar av matcherna varit påtagligt passiva och på hälarna. Mot AFC havererade också all organisation när vi justerade spelsättet.
Förövrigt oroande med allt som det ryktas om runt omkring och RN börjar ju av allt att dömma ju göra parodi på sig själv.

Så länge RN sitter kvar har han mitt stöd. Jag hoppas verkligen att vi kan vända det här, att oron är obefogad och att vår huvudtränare faktiskt utvecklats som person och yrkesman som han har velat påskina utåt. Om jag tror det, nä, men hoppet är det sista som lämnar en.