Originalet av inlägg:1086538
Redigerat:2017-06-26 08:35:00

Vet absolut ingenting om situationen kring sauli. Men generellt så säger Björn att det inte pågår diskussioner ang. förlängningar för än tidigast ett år innan kontraktet för ut. Av dessa förhandlingar har han lyckats med vadå, Saletros och.... Inget mer namn eller upp i mitt huvud men säkert nån (jag räknar inte trotjänare här som tjerna, pertan eller nisse, dom hade antagligen förlängt sitt kontrakt om det var bulten som förhandlade). Om jag ska ta björns parti här så kan jag förstå att han inte förhandlat tidigare om 1: det finns ingen ekonomi. Att förlänga kontrakt kostar pengar och du måste våga chansa och också förlänga kontrakt med spelare som kanske inte blommar ut. Eller 2: han börjar förhandla i tid men väljer att inte kommunicera ut det för att inte dra till sig intresse från andra klubbar i det läget.

Oavsett kan vi konstatera att vi förlorar mängder med bra spelare som bosman, och en taktik för att tackla detta problem borde utarbetas. Det är så fotbollen ser ut idag, att tro att en spelare under 30år som presterar i allsvenskan ska förlänga sitt utgående kontrakt är bara naivt. Varför ska dom göra det? Det är ju klart bättre att vänta oss se samt kunna diskutera med andra klubbar själva sista halvåret. Nästan alltid dyker en bättre deal upp och om inte är det bara att ta skriva på en förlängning i sista minuten (spelar vi hårda då och säger nej får dom helt säkert ett likande erbjudande av en allsvensk konkurrent)