Originalet av inlägg:1086485
Redigerat:2017-06-25 20:27:00

Hjelmen

Du får läsa mitt inlägg igen.

Det jag menar angående Oscar Linner är följande. Han är lovande, oprövad och man har stor tro till honom. I vintras valde man att han skulle bli vår förstakeeper. Varför? För att man ser något stort i Oscar. Att han är redo. Då tycker jag det är tjänstefel att inte skriva kontrakt på en gång. Nu får han som stor talang visa upp sig med ett utgående kontrakt. Nu kanske inte klubbarna flockas runt honom. Men titta på Isaksson. Han hann inte spela många matcher i Trelleborg innan Juventus köpte honom som ung lovande keeper. Tycker Oscar påminner lite om Isaksson. Men varför satsa på en ung målvakt som kan bli bra med ett utgående kontrakt? Hade det blivit succé här under våren så hade massa klubbar radat upp sig och vi hade suttit i ett väldigt dåligt läge.

Jag antar att även om han hade varit väldigt dålig och skakig så skulle vi ändå inte vilja skiljas när hans kontrakt går ut. Han måste ju ändå vara spännande att ha som andrakeeper några säsonger om inte annat.

Här tycker jag helt enkelt man i vintras skulle sagt. "Oscar, vi vill satsa på dig som förstakeeper. Men vi vill i sånt fall skriva ett nytt tre årskontrakt. Annars så tar vi in en ny keeper"

Självklart med högre lön och lite prestationsbaserat. Men det är ju säkert redan nu dyrare med ett nytt kontrakt tror jag iaf. Nu har en del klubbar fått se honom i hetluften.