Originalet av inlägg:1086459
Redigerat:2017-06-25 17:05:00

SiggeSluk

Är rätt upptagen så blir ett kort svar men handlar inte bara om Sauli. Inte första gången BW är sent ute att förhandla fram ett nytt kontrakt.

Sedan tycker jag även att han har haft 3-4? dåliga vinterfönster i rad vilket resulterat att vi direkt i början hamnat efter MFF tex. Att ej ha ett färdigt lag när Allsvenskan väl drar igång. Borde vara prio 1.

Sagt det tidigare och säger det igen: BW borde ha lämnat sin position när Alm kickades.

Sen om Jens T Andersson är den rätta sportchefen att ta in (han är ledig iaf) är jag kanske inte helt 100 på men gillade hans sätt gällande värvningar (förutom Majstorovic då).

Men jag tror att vi efter denna säsong först får bedömma vilka ändringar som kanske behövs göras. Missar Norling tex topp 3 och vi åker ur Europa-spelet med dunder och brak ganska tidigt så är det uppenbart att saker måste ändras om vi på allvar vill försöka bli en Skandinavisk toppklubb.

Så om vi missar topp 3 och åker ut ur Europa tidigt så vill jag gärna se till nästa säsong:

Huvudtränare: Olof Mellberg

Assisterande: Valentic Azrudin (Sjukt underskattad och har en stor del i att BP går så bra)

Sportchef: Jens T Andersson? Johan Mjällby? (Kan Daniel Andersson bli en mycket bra sportchef tex så kanske Mjällby med kan bli det)

Väl mött! Dags för middag & en kall öl.