Originalet av inlägg:1074682
Redigerat:2017-04-23 13:33:00

Jag skulle vilja veta hur vår plan att göra mål ser ut, vi kan hålla boll och rulla runt på de första två tredjedelarna men sen händer ingenting.

Här är RNs ansvar, vill han köra med inlägg från kanten borde han beordra framförallt Sundgren att efter varje träning stå och nöta inlägg eftersom han inte kan slå inlägg och en hel kant då försvinner. En annan lösning är såklart att sätta Blomberg på en kant.

Vill han komma igenom med instick eller väggspel måste vi ha mer rörelse, som det är nu står våra anfallare med ryggen mot mål nästan hela tiden och då blir det svårt att få lägen. Är det detta RN vill måste han se till att spelarna rör sig mer, gåfotboll kommer aldrig luckra upp några försvar även om man tycker att 60-70% bollinnehav är coolt så händer det inget framåt.

Oavsett hur så har tyvärr BW glidit genom än ett vinterfönster och denna gång tycker jag han får ta sitt ansvar och avgå. Hur kan man stå och säga att man följt Krpic och Stipe en längre tid utan att se deras uppenbara brister för dom roller dom har.
Dessutom jagade vi en forwardstyp likt Accam men när det inte gick blev det ett fyrtorn till. Tjänstefel och här tycker jag synd om Norling, han har inga alternativ.

När det gäller Oscar är det bara att gå all in och hoppas han visar sig vara den målvakt vi hoppades han kunde bli för säga vad man vill men Stam är inget alternativ.

Nu kör vi för 3 raka och 9p.

VÅGA VINN!!