Originalet av inlägg:1074583
Redigerat:2017-04-23 00:51:00

Borges Bolltouch

Unge Thelin vann verkligen denna match på taktisk knockout på Norling. Som tyvärr inte är alldeles för svårt i dessa dagar med ett extremt lättläst spel.

"Rikard Norling valde att spela med fem backar, varav tre (Jesper Nyholm, Per Karlsson och Sauli Väisänen) som låg långt ner och med Kristoffer Olsson i deras knä, trots att Jönköping körde med en anfallare och att den startade pressen vid mitten."

För mig en gåta att Norling dels verkar vilja lira så här samt att han inte gjorde ett skit för att förändra matchbilden eller taktik förrän den 74:e minuten?

Ligger vi risigt till i sommar så hoppas jag att styrelsen redan nu har lite krokar ute så man kan agera fort genom att entlediga Norling, Nebo, BW och Ackerman från sina tjänster.

Potentiella AIK-tränare i sommar: Graham Potter? Sirius tränartrojka? Olof Mellberg? Jimmy Thelin? Sedan dom två mycket intressanta danskarna Kasper Hjulmand & Glen Riddersholm.

Assisterande: Johan Mjällby? Valentic "Vali" Azrudin? Assisterande till Olof Mellberg i BP. Innan dess mycket framgångsrik i Vasalund där han med små medel oftast höll dom i toppen. Var även den som skolade om Milosevic till mittback. Dom som känner "Vali" vet vilken extremt kunnig tränare detta är och vilka krav han ställer på spelarna. Firma Mellberg & "Vali" låter grymt intressant i mina öron iaf. Kanske kan man få in Mjällby från Västerås i organisationen kanske?

Sportchef: Jens T Andersson? Jesper Jansson? Daniel Kindberg (Östersund)? Har ej större koll här men antar att styrelsen bör ha det.

Chefsscout: Vito Stavljanin? Tillhör dock MFF tror jag... Måste finnas personer bättre än Ackerman.