Originalet av inlägg:1074523
Redigerat:2017-04-22 23:28:00

Super-G:

Jag tror att vi har en trupp som placerar sig topp 5 sett över 30 matcher i allsvenskan. Jag tror dock inte att vi kommer vara i närheten av något guldrace med den nuvarande truppen.

Ifall jag själv får värdera dagens trupp så ser den värderingen ut såhär. Parametrar jag tar i beaktande är kvalité, ålder, prestationer, potential och försäljningspotential.

Värdering ser ut såhär:
1. Underkänd/usel.
2. Godkänd.
3. Bra.
4. Mycket bra.
5. Världsklass.

Oscar Linnér - 3/5 - Hyfsad kvalité. God potential. Borde egentligen agera andremålvakt eller lånas ut för att få värdefull speltid.
Kenny Stamatoupoulos - 2/5 - Hyfsad kvalité. Ingen potential. Åldersdigen. Kan göra jobbet någon enstaka match ifall han behöver.

Haukur Hauksson - 2/5 - Hyfsad kvalité. Ingen vidare potential.
Daniel Sundgren - 3/5 - Bra hjärta, hyfsad kvalité. Ingen vidare potential.
Stipe Vrdoljak - 2/5 - Hyfsad kvalité. Ingen vidare potential.
Nisse Johansson - 4/5 - Mycket bra kvalité, men börjar bli till åren.
Jesper Nyholm - 4/5 - Bra kvalité. Framförallt fin potential.
Sauli Väisänen - 3/5 - Hyfsad kvalité. Bra potential.
Per Karlsson - 3/5 - Bra kvalité, stort AIK-hjärta. Ingen vidare potential i och med sin ålder. Tycker att han blandar och ger lite väl mycket för att få ett högre betyg. Medioker och mästarklass om vartannat.

Simon Thern - 4/5 - Mycket bra kvalité. Hyfsad potential att säljas vidare fortfarande. Tyvärr bara hos oss på lån.
Kristoffer Olsson - 4/5 - Bra kvalité. Mycket bra potential inför framtiden.
Johan Blomberg - 3/5 - Bra kvalité. Ingen vidare potential.
Stefan Ishizaki - 3/5 - Bra kvalité. Ingen potential alls. Blandar och ger lite för mycket för att få ett högre betyg.
Anton Saletros - 2/5 - Hyfsad kvalité. Hyfsad potential.
Amin Affane - 2/5 - Hyfsad kvalité. Hyfsad potential.

Sulejman Krpic - 2/5 - Hyfsad kvalité. Ingen potential.
Denni Avdic 2/5 - Hyfsad kvalité. Ingen potential.
Eero Markkanen - 3/5 - Bra kvalité. Ingen potential. Blandar och ger för mycket. Har historiskt gjort mycket mål på få matchminuter.
Henok Goitom - 4/5 - Mycket bra kvalité. Ingen potential. Tenderar till att bli skadad en del, men kvalitén väger upp för ett bra betyg.