Originalet av inlägg:1073445
Redigerat:2017-04-20 08:48:00

Det är Norlings ansvar att få till ett rörligare anfallsspel. Man behöver inte Sedan kan man alltid vara efterklok. Går säkert att hitta de som ansåg att vi måste spela ett spel för att få ut mest av materialet som tex Krpic. Var en perfekt matchbild för att få ut max av honom mot Bajen. Ändå gör han absolut ingenting. Hoppas vi får se Blomberg istället för honom redan nästa match.

Offensiva ytterbackar är viktiga för offensiven i alla lag. Spelar ingen roll att man kallt dom wingbacks i 352. Sundgren är en perfekt spelartyp för wingback rollen. Kpozo var det rent fysiskt och spelteknisk.

Nisse är det inte men gör det ändå precis som när han spelade vänsterback helt ok.

Norling har helt klar materialet för att spela en rörligare anfallsfotboll och det är inga som helst problem att göra det med 352 eller 3421 som är de två formationerna han använt sig av.

Det finns för mig bara en anledning till att man värvar en spelare och en spelartyp som Krpic. Det är att Avdic och Eero bränt sina aktier i AIK. Man tar inte hänsyn till dom alls i truppbygget och de fasas ut i sommar.

Oerhört stängd match förra gången mot Jönköping. Behöver ändras. Blomberg och Thern känns som våra rörligaste mittfältare och borde testas bakom Goitom. Ishi är tillsammans med Goitom den spelaren med mest kvalitet i sig. Spela honom bredvid Olsson som kan behöva avlastning i uppspelsfasen. Ett defensivare lag på pappret men som jag tror jag kan ge ett mer varierat spel. Gillar sättet att vi spelar oss fram till inläggslägen istället för att tvinga utmana oss till det men avskyr att det 9 av 10 ggr avslutas med inlägg istället för instick och inspel längs marken.