Originalet av inlägg:1073409
Redigerat:2017-04-19 23:37:00

Man kan ju inte klaga på verktygslådorna Alm hade att jobba med dock. Där fanns de ju ruggigt mycket att ta av med spelare som Turina, Carlgren, Borges, Quaison, Bahoui, Milosevic, Yngre Pertan och Nisse, Yngre Goitom, Bangura etc.

Med de vill jag säga att jag tyckte att Alm gjorde de väldigt bra. Men jag tror inte de var verktygen som gjorde att Alm spelade 4-4-2. Många glömmer att AIK gjorde väldigt mycket mål under Alm, sen blev de ju märkligt med de långa inkasten i slutet på Alm eran.

Svanemar är inne på en intressant punkt i 08 fotboll att pengarna från Isak dealen kom in sent och man gjorde väl ett val att inte gå crazy på marknaden. De fanns redan stora deals att göra med Thern, Olsson, Goitom och scouta Krpic, Stipe. Nu hoppas jag de görs ett bättre arbete inför nästa fönster och att vi kan lägga pengarna på de vi vill ha.

Jag tror att de kan vara nyttigt att inte göra allting på en gång, sen kan vi alla enas om att vi ville ha andra spelartyper, som en snabb anfallare och att Stipe in Kpozo ut känns märkligt.

Truppens storlek är mindre med motiveringen från Björn att de är mindre matcher på våren. Jag hoppas vi hinner få pusselbitarna på plats inför Europa League kvalet. De blev inge bra förra året med nyförvärven in när vi redan var utslagna, finns ju en risk för de även i år som man medveten har valt att ta igen med en mindre storlek på truppen.