Originalet av inlägg:1067795
Redigerat:2017-03-20 14:38:00

Jag tycker att det är bra märkligt hur ni som utvärderar BW och Sporten resonerar. Att detta fönster inte blev optimalt för oss beror på en enda sak – Alexander Isak. Isak såldes 23/1 (om jag minns rätt) och före dess var sportens budget betydligt mer begränsad. Denna, sett till fönstrets öppettid, sena försäljning gjorde att vi var sena på många spelare som var intressanta. Och hur mycket skribenter här än vill att spelare ska betala/spela gratis för AIK så ser inte verkligheten ut så. Själv är jag otroligt skeptiskt till BW och Isakförsäljningen (ur ett ekonomiskt perspektiv) men i detta fönster gick en hel del inte vår väg – vilket är svårt att lasta BW för.

Men jag kan inte fortsätta att förundras över hur alla ”vända på varje sten och spara pengar”-skribenter bedrövliga tålamod med spelarna?! Norling är ”tränare” och matchcoach – det innebär att Norling tillsammans med tränarstaben ska utveckla (!) spelarna, både individuellt och taktiskt sett till laget. Ändå skriks det efter en tredje (!) högerback och argumenten verkar inte vara att vi behöver honom utan mest för att något annat lag inte ska köpa spelaren. Och köpa för att låna ut menar andra – vi är inte Chelsea eller har de ekonomiska förutsättningarna.

Hjelmen
Du har flera bra poänger i dina senaste inlägg. En av poängerna träffar mer exakt än du själv anar gissar jag...