Originalet av inlägg:1057014
Redigerat:2017-01-20 11:38:00

"Älskar Malmös affär – ”Men förstår inte varför han väljer MFF”

"En rejäl prestigevärvning om man ska tro den förre Tipsbladet-journalisten Troels Ørum Andersen.
MFF:s första affär i år är sannolikt en dyr historia för ett namn som, enligt tyska transfermarkt, är värderad till 22-25 miljoner kronor och beskrivs här som en given succé.
Skåningarna som även uppges titta på slovakiske Denis Vavro till ett pris av 14 miljoner.
– Jag förstår inte alls varför han går till Malmö? Han är ordinarie i Gent som är ett topplag i Belgien och förra säsongen tog sig vidare till åttondelsfinal i Champions League. För mig finns det ingen logik i det, säger han till FotbollDirekt.se.

Är han så bra?
– Jag hade föredragit exempelvis Anderlecht, som är det största laget i Belgien. Även en spansk eller fransk mittenklubb vore ett rimligare alternativ för honom. En flytt till Köpenhamn hade också varit ett steg nedåt. Någon borde fråga honom varför han väljer Malmö.

– Jag hade även kunnat tänka mig en flytt till ett topplag i Championship, kanske till något av de förra Premier League-lagen. Den liga som jag inte tror hade passat är Italien, eftersom han är som bäst i lag med hög press.

Det är en rejäl prestigevärvning av Malmö med andra ord?
– Nu vet ju jag inte hur mycket Malmö betalar, men han är en kvalitetsspelare. Jag trodde inte de kunde få så bra spelare."

Som sagt, MFF verkar ha värvat en klasspelare. Dock bryr jag mig inte så mycket utan tycker mer att det är bra för Allsvenskan att få in bra spelare. Men visst hoppas jag på att affären med Isak snart skall vara offentlig så Norling kan få in ett par spelare. Ser jävligt tomt ut offensivt utan Obasi, Isak & Strandberg...

Nä dags att knega vidare. Trevlig helg på er alla!