Originalet av inlägg:1056995
Redigerat:2017-01-19 21:21:00

Ambrosini
Du skriver att vi har flera akademispelare i Bundesliga och i LaLiga. Jag vet inga och tydligen inte du heller?!
Jag är tveksam över att varse sig Milosevic eller Bahoui ens gjorde en enda träning med akademin men jag kanske har fel. Men "akademispelare" i den meningen är de definitivt inte. Och att du fick Borges till akademispelare får stå för dig.

Utvärdering av akademin bör främst vara genom att se hur många spelare vi kan få som tar plats i a-truppen. För det bör vara akademins primära syfte. Och hur många är det i dagens AIK som gått från, säg 15 års ålder, och in i a-truppen? Kan vi räkna med en person år, en vartannat, två per år? Det är främst under de premisserna akademin bör utvärderas. Tycker jag.


ErikP
Nya FIFA-regler har tyvärr gjort agenternas möjligheter till egen vinning ännu bättre. Nu skrev ju iofs Karl4712 att "om Isak har anställt en dyr agent så är det väl inte det AIKs problem"! Vi kan väl säga så här - jag påstår att Karl4712 brukar ha mycket fel. Men i detta fall är det helt av banan. Railo tar betalt, bra betalt. Och ser till att Pogba får bra betalt. På Juventus bekostnad. Jag tror knappast att om Real köper Isak för 95 så ska Isak betala sina agenter ur egen ficka. Jag gissar på att det ser ut som i alla dessa förhandlingar; agenter tar belopp/ procent av köpesumman!