Originalet av inlägg:1053154
Redigerat:2016-12-08 08:44:00

Jag håller med om att Segui gjort sitt i AIK och kommer definitivt inte att lägga min röst på honom den 15:e eller till ordinarie årsmöte 2017.
Tvärtom! Jag vill under inga omständigheter se honom i en framtida styrelse i AIK-fotboll (eller någon annan sektion).
Det är oförlåtligt att missbruka medlemmarnas förtroende till att blanda in gamla kompisar med tvivelaktigt rykte i AIK.
Det är fullständigt oprofessionellt att starta en öppen strid och personlig vendetta med VD.

Men de dumheter och snedsteg Segui gjort förtar faktiskt inte att han stundtals varit en briljant och enastående ambassadör för vår klubb. Sättet på vilket han hanterat stormar som blåsts upp runt vår förening hade få andra klarat.
Tänk på de upprepade försöken från den vidrige Jan Josefsson att svartmåla honom och AIK. Segui backade inte en millimeter, utan tog en ärlig och rak dialog.
Tänk "kramen".
Glöm inte hur han var en av dem som på allvar bröt isen och skapade en avsevärt mycket närmare dialog emellan styrelse och medlemmar/supportrar än vad som tidigare varit fallet.
Glöm inte hans aktiva bidrag inom utformandet av AIK-stilen...

Det är inte vackert att sitta bakom sin skärm på ett forum och vara hånfull emot en person som trots sina allvarliga snedsteg på senaste tiden faktiskt gjort så mycket gott för föreningen som Johan Segui.

Hans tid är över! Låt det få vara så utan att för den sakens skull hänfalla till skyffla dynga över en passionerad AIK broder som gjort så mycket gott.