Originalet av inlägg:1053126
Redigerat:2016-12-07 15:58:00

Krokko >>> Jag tycker att du överdriver medias Bajenkramande(kändes som ett större "problem" kring millennieskiftet, om du frågar mig). Att fotbollen brukar lämna mycket att önska tycker jag brukar påpekas relativt ofta från de krönikörer som bevakar allsvenskan. Den privatpersonens åsikter som du refererar till i SvD-artikeln har ju också återgivits av en journalist i en artikel. Det är ju inte någon insändare det handlar om. Jag förstår över huvud taget inte ditt uppehållande kring Bajen. Jag tänkte knappt på dem över huvud taget under den gångna säsongen. Jag blev påmind om dess existens i samband med derbyna.

Det är väl just själva publiksiffrorna som Bajen numera hyllas för. Jag har sällan ens hört någon annan en deras egna supportrar tala lyriskt om "stämningen". Varken "bönder", vanliga stockholmare, journalister eller någon annan heller. Det som utmärker Bajen är de höga publiksiffrorna i förhållande till den allt som oftast obefintliga prestationen. Och det förstår jag att media ser som ett "fenomen".