Originalet av inlägg:1042572
Redigerat:2016-08-29 01:04:00

Någon undrade hur man kan vara så lack över Johannessons röda kort-miss, och att straffmissar är värre.

För mig är det som hände idag värre än missade straffsituationer eller feldömda straffar. Sådant är hemskt men tyvärr en naturlig del av fotbollen som man tvingas få räkna med. Jag kan bli irriterad men samtidigt ha förståelse för det.

Johannessons "tabbe" på Smárasons bensax kan inte alls ses som något misstag eller dålig bedömning. Johannesson står precis i närheten och ser tacklingen solklart. Han vet också om att det är gult kort och hade gett ett gult kort 100 gånger av 100 om det inte var så att han nyligen gav Smárason ett gult strax innan.

Johannesson följde inte regelboken för sina egna intentioner, trots att han tydligt såg vad som hände. Det är extremt tydligt. För mig är det totalt oacceptabelt att göra som en domare, oavsett vad bedömningen innebär. Om det är något som förtjänas att straffas för domare är det att medvetet inte följa regelboken för sina egna intentioner.

Johanesson ville ha en mer spännande match idag och det fick han också. Men regelboken finns av en anledning - det gör röda kort också. Att Johanesson MEDVETET kan ha kostat oss guldet gör mig så frustrerad att det var längesedan jag hade samma irritation.

Tur att Smárason inte gjorde mål på sitt ribbskott senare i matchen. Vet inte vart jag hade tagit vägen då.