Originalet av inlägg:1042544
Redigerat:2016-08-28 21:56:00

Que sera sera

Räcker väl att vara hyfsat AIK intresserad för att ha koll på Saletros och Sonkos VM. Men nej det är såklart de kan kritiseras. Det trista är bara när det kommer utan grund. Såg du matchen mot Örebro på TVså hade du i alla fall hört hur A.Andersson haft en helt annan bild av hans prestation. Han lyfte verkligen på hatten. Hans åsikt är såklart ingen sanning och förbundskaptenen som spelade han där och nu Norling och Nesh behöver ju heller inte ha rätt.

Att du vill ha en annan spelartyp som wb är ju en helt annan sak än att Saleteos spelar på fel position.

Det är ju ett taktiskt drag idag att han har en lägre position än han tex hade mot Örebro. En position från där han hittade de offensiva mittfältarna rättvända med passningar flera gånger.

Sedan är bajens högerback inte direkt usel vilket jag tror spelade in i vilken roll han fick. Jag tycker Kpozo varit jätteduktig i den rollen och tycker Saletros gjort det jättebra som reserv på den positionen.

Sedan är det surt att vi inte vann. Eeros miss är till och med värre än vad jag uppfattande den live. Borde gett oss en viktig seger trots krampaktigt spel. Stabiliteten just nu ger oss den möjligheten att vinna ändå. Jävligt trist helt enkelt.