Originalet av inlägg:1030307
Redigerat:2016-05-29 16:26:00

super-g
Nu får Danny stå för sina åsikter/texter själv men jag skulle gissa på att det Danny menar är följande:
När Alm fick sparken var det total upploppsstämning på gf. Dels för sättet han fick lämna på, dels för den bedrövliga behandling Alm behövde utstå av journalister dagen före avskedet men säkert även för att många ville ha kvar Alm. Helt ok att skriva hur man tycker/känner.

Men nu skulle också ord bli till handling och styrelsen m fl skulle få stå till svars. En vecka senare har AIK infomöte där inte en enda fråga gällande Alm ställs! Inte en enda! På tre timmar! Ingen ifrågasätter något!

Det är så enkelt att här hävda det ena eller andra men att stå för det i verkligheten är tuffare. I min värld är det så många skribenter som genom detta visat sitt rätta jag - man sitter här och skriver, ofta helt utan substans, och försöker skaffa poäng. Men när verkligheten kommer dvs när vi har årsmöte och kandidater till en styrelse behövs så har absolut inget hänt... Men ni spottar på dem som gör allt för att AIK ska fungera!!!

Och till sist gällande Alms behandling på Karlsberg när han blev utlämnad inför journalister. Detta gäller:
Sporten är ansvarig för träningen dvs BW skulle stängt träningen.
BRA chef heter... Mikael Ahlerup! Med andra ord - ytterst ansvarig för den behandling som fick gf att "gå man ur huse" är Ahlerups. Nu är jag fullständigt övertygad om att varken Ahlerup eller BW ville att det skulle bli på detta sätt. Eller att de på något sätt vill/ville Alm illa!

Men enligt gf-mobben skulle styrelsen vara de som skulle bära hundhuvudet?! Jag försvarar styrelsen lika mycket/lite som jag försvarar Ahlerup men här kommer verkligheten in...