Originalet av inlägg:1030259
Redigerat:2016-05-29 11:00:00

Luckelinho m fl
Att jag skulle vara så fruktansvärt mån om att AIK ska följa sina förpliktelser mot Lagardere är en ren lögn - jag påstår att AIK alltid ska följa de avtal de har ingått! Menar du att vi inte ska göra det?
Menar du att vi ska skriva under ett kontrakt som ger Jos ett par millar i sign-on, runt en hundring i månadslön för att sedan när han är petad ge han lite kaffepengar - bara för att vi vill? Menar du också att vi kan bryta Dicksons kontrakt nu och inte behöva betala 80000kr (exkl sociala avgifter) resterande del av året? Menar du att det bästa vi kan göra med Alm, om vi ny inte vill betala honom i drygt ett och ett halvt år, är att göra oss "omöjliga" hos honom och sen tro att han kommer med mössan i hand och säger "snälla AIK, jag vill inte ha era pengar"?

Jag vet inte heller om du är blind men jag skriver det igen (gång 150000):
Jag skiter i Lagardere. Jag skiter i Grundström, Partizan osv. Jag är lika mån som alla att AIK ska funka. Jag för mer än gärna en debatt men låt mig stå för mina tankar istället för att du/eller andra hittar på dem åt mig!

Men håll er till fakta:
- När AIK skrev på för nationalarenan fanns inga alt att spela ut mot varandra. Å andra sidan behövde nationalarenan en hyresgäst. Men varken jag, Cleas Hansen, Dudde, du eller någon annan presenterade en bättre idé.
- Lagardere kom in när arenan gick 300 miljoner back per år. Dåligt förhandlingsläge för ägarna, än värre för en hyresgäst kan jag tänka mig?!
- Förändringar i kontraktet har gjort och vi motsätter oss dem - bra!!!!!!! Precis som Lagardere motsätter sig oss genom att hävda att vi har brustit i våra förpliktelser. Jag gissar på att i detta läge tjänar AIK mer på att föra en FÖRHANDLING (mjuk eller hård) än att göra sig omöjlig. För vi sitter inte med trumf i hand. Och den som tror att genom att behandla övriga sponsorer dåligt sätter oss i ett mer attraktivt läge kan väl redogöra för hur det går till här på gf?

Och gällande Galottas inblandning i möten/föehandlingar/samtal - finns det något uttalande från Ahlerup att han inte är delaktig i att Galotta deltog?