Originalet av inlägg:1030000
Redigerat:2016-05-28 00:46:00

Finest

Sa inte att det är en summa att vifta bort.

Men om vårt varumärke förtjänar mer pengar än det vi riskerar att förlora så ska vi se till att få det. Det är Ahlerups uppgift. Inte att acceptera fortsättning med dåliga avtal. Vi kanske rent hypotetiskt kan förlora 10-15 miljoner kortsiktigt men vinna låt oss hitta på en annan summa, säg minst 20-30 miljoner per år med avtal som vårt varumärke bör förtjäna om man jämför med MFF som har ett lägre värderat varumärke. Jag väljer en högre summa långsiktigt även om vi förlorar en mindre (men hög) kortsiktigt. Då vi tjänar på det.
I det perspektivet så är 10-15 att "vifta" bort.

Källa på det länkade annan skribent igår. Har själv läst den förut.

Enkel fråga. Ska Sveriges största sportsliga varumärke i fotboll inte dra in mest pengar på sponsring? Eller i minsta fall vara i närheten av MFF.