Originalet av inlägg:1023508
Redigerat:2016-05-02 17:08:00

Bubka

Jag menar egentligen bara att jag tycker att Nisse är bättre som mittback än vänsterback. Att Ofori har alla egenskaper att vara en av seriens bästa ytterbackar. Att Ishi kan ersätta Ofori mer än bra som central mittfältare. Och att vi har riktigt bra yttrar som kan ersätta Ishi. I en väl byggd backlinje så tror jag Nisse och Ofori skulle vara bland dom bästa i serien. Liksom. Hela backlinjen.
I ett fungerande lag tror jag Ishi centralt skulle vara en av dom bästa i serien. För att få ett riktigt väl fungerande lag och spel med rätt typer och balans i hela laget. Så tror jag vi måste ha rätt spelartyper börjat bakifrån. Där fallerar det för mig att ha Nisse på vänsterbacken.
Jag tror ärligt talat inte vi kommer få se ett utvecklat spel med Nisse som vänsterback. För att få till det är Ofori den enda vettiga spelaren att sätta där. Att ta hans plats är det enda vettiga att lyfta in Ishi. Och jag tror Nisse kommer förbättra det centrala mittbacksspelet. Med hans spelförståelse stabilitet och passningsfot.

Så.