Originalet av inlägg:1012444
Redigerat:2016-02-07 23:51:00

Koppinho: Ja, vill man dra ner diskutera till den nivån så visst... är som att diskutera med ett barn. Du vet mycket väl vad jag menade med det jag skrev.

Och vad fan är det för fel om invandrare, alltså NYANLÄNDA invandrare, får lite förebilder när de kommer hit till Sverige. Alltså förebilder som varit i samma sits som dom, alltså kommit som vuxen till ett helt nytt land, ny kultur, nytt språk osv, men ändå "lyckats"?

Jag tror en sådan som Tang har inspirerat bra många fler somalier än vad byråkratfolket på socialkontoret lyckats göra. I Tang har de någon att identifiera sig med, och det är skitviktigt. Kan han, kan jag, liksom.

Det måste ju du också fatta.

Och vad beträffar Sakine Madon så har hon säkert inspirerat en hel del unga invandrartjejer att de också kan.

super-g: Vad som är synd är att en del vänsterjournalister, som Lindberg på Aftonbladet, inte kan hålla diskussionen på en bra och saklig nivå. Eller du kanske tycker att jämföra t.ex. Anna Dahlberg och Alice Teodorescu med "Apokalypsens fyra ryttare" är en vuxen och mogen nivå...?