Originalet av inlägg:1001969
Redigerat:2015-10-05 18:24:00

Jag har lagt ner ångesten nu och väljer att njuta av situationen. Precis som Alm har varit inne på under hösten verkar AIK må väldigt bra just nu.

Om vi skulle lyckas gå rent i slutet skulle det innebära att vinst i 13 av de sista 15 omgångarna. Det skulle självklart vara en fantastisk prestation i sig. Någonstans tror jag dessutom att det skulle räcka till guld.

Peking är riktigt, riktigt bra men jag tror inte att de vinner mot Ellos och MFF borta. Inte när båda lagen har en hel del att spela för och Taco förmodligen är grinigare än nånsin. Både Ellos och MFF ser sig dessutom som fotbollsfinsmakare som helst bara behagar möta lag med ett utpräglat passningsspel. De gillar att möta lag som Peking och avskyr att spela mot oss och IFK GBG. Jag tror helt enkelt inte att Pekings flow kommer att hålla. Det är upp till oss med andra ord.

Förutom vår fina avslutning finns det så många tecken på att vi har något stort på gång. Salétros, Noah, Ofori, Carlgren, Haukur m.fl. har tagit stora kliv under säsongen. Vi har dessutom lärt oss att spela en kraftfull och balanserad fotboll som känns väldigt typisk för det AIK som jag har växt upp med. Det är på det sättet som vi har vunnit framgång tidigare och jag tror att alla i publiken känner av det. Med lite tur går vi dessutom in i säsongen 2016 med ordentlig ordning på ekonomin.

Ekonomi leder mig osökt till MFF. De har en förjäkla stark trupp och hur mycket pengar som helst men det är definitivt inte en klubb som mår bra. Fystränarens (!) utspel idag och Åges tidigare kritik mot vissa spelare visar att de har en hel del att göra upp med kulturmässigt.

Peking är en spännande klubb med många bra unga spelare, men lär köpas sönder efter säsongen. Flera av deras framträdande spelare har bara ett år kvar på kontraktet.

IFK GBG står inför det stålbadet som vi gjorde år 2014. Tar de inte guld i år får de nog be om hjälp av Prioritet Finans med räkningarna (vad kul det skulle vara).

Ellos är alltid ok men sällan riktigt bra nu för tiden.

Apa kommer nog att bli en riktig konkurrent men inte redan nästa säsong.

Jag tror alltså att vi går en ljus framtid till mötes. Kom ihåg det så ska det nog kunna lindra ångesten lite grann.